Skype Me™!צ'אט און לייןלדף ביתמפת אתר צור קשרהוסף למועדפים

       לפרטים פנו אלינו

מחקר תצפיתי נרחב שפורסם לאחרונה מצא כי לשוקולד יש השפעות חיוביות על בריאותנו. המחקר נערך בקרב אנשים בגילאים 35 עד 65 ללא היסטוריה של מחלות לב או שבץ מוחי ונמצא בו כי אנשים שאכלו שוקולד (ממוצע של 7.5 גרם ליום) סבלו מפחות מחלות הקשורות למערכת הלב וכלי הדם מאנשים שכמעט ולא אוכלים שוקולד (ממוצע של 1.7 גרם ליום). ההפחתה המשמעותית ביותר הייתה בסיכון ללקות בשבץ מוחי, שצומצם ב-48%, והסיכוי להתקף לב הופחת ב- 27%. הגורם העיקרי להפחתה בסיכון היא הירידה בלחץ הדם המתרחשת בעקבות אכילת שוקולד. השפעה חיובית זו של הפחתה בלחץ הדם נובעת ממרכיב הקקאו שנמצא בשוקולד, לכן קיימת עדיפות לשוקולד מרירשמכיל כמות גבוהה של מרכיב הקקאו.

רק  בכמויות קטנות וגם שיהיה מריר
יש לשים לב כי הממצאים  הללו רלוונטיים לגבי צריכת שוקולד בכמויות קטנות. שוקולד מכיל כמויות רבות של קלוריות וסוכר וצריכתו בכמות  גבוהה עלולה להוביל להשמנת יתר ולמחלות לב. לסיכום, אם כבר אתם רוצים לפנק את עצמכם בממתק- לכו על כמות קטנה של שוקולד מריר...בתיאבון! סתם בשביל ההמחשה, מתוך חפיסה של 100 גרם, קובייה אחת של שוקולד תהיה כ- 6 גרם.

קצת ידע כללי לגבי שוקולד
המחקר מצא בנוסף  כי נשים צורכות יותר שוקולד מגברים. צריכת  שוקולד עומדת ביחס הפוך לצריכת אלכוהול, פירות וירקות ומוצרי חלב. ניתוח של תתי הקבוצות המרכיבות את צרכני השוקולד מראה כי 57% אוכלים שוקולד חלב, 24% שוקולד מריר ורק 2% אוכלים שוקולד לבן.  
 

 

דף הבית אודות המרכז שאלות נפוצות פורומים מאמרים מפת האתר צור קשר
לייבסיטי - בניית אתרים